Det är inte lätt att välja bil...
För exakt en månad sen tog jag körkort och i samma veva kom vi fram till att våran oförsvarbart negligerade bil ska vara besiktad innan sista juni. Om att den kommer bomma besiktningen råder inga tvivel. Under en månads tid har således jag och sambon finkammat nätet på allsköns fyrhjuliga fordon. Veligheten grabbade snart tag i oss och istället för att ringa in kriterier beträffande hästkrafter, drivmedel, bränsleförbrukning, ny/begagnad, tillverkare, caross, interiör, exteriör, teknik och kostnad så vidgade vi konstant vårt sökande.
 
Tillsist hade vi inget "velutrymme"...
I förrgår signalerade vår nuvarande ursäkt till bil emellertid att sista versen är påbörjad, genom att utsöndra lite mer vätska än vanligt från ett ställe man gärna önskat se droppfritt. Denna lörda var vi därför ovanligt överens om att vi inte kommer hem utan att ha köpt en ny bil. Då gick det undan! Vi såg den på blocket, åkte till Eskilstuna och provkörde den, sen skrev vi på köpavtalet. Redan på måndag kommer jag hämta hem vår pärla och då är vi belånade som alla andra i vårt avlånga land. (klysch-alert!) 
 
Audi A3 Sportsback 2011 - en lisa för 30-årskrisen
 
 
Audi A3 Sportsback 2011, Beslutsångest, Bil, Bilköp,

1 kommentarer

Jeanette Antonsson

01 Jun 2014 09:59

Måste bara säga: Bra val!! Jag har en likadan, fast vit och 2012 och jagar bara Såå nöjd :) Bästa köp jag nånsin gjort // kram <3

Svar: Det bådar gott Jeanette! Tack och bock! :)
Mia Wilander

Kommentera

Publiceras ej