Jag är ingen morgonmänniska, jag har blivit det!
 
Varje vardag går jag upp klockan 5:00 för att träna. 5:10 äter jag "first breakfast". 5:20 drar jag hemifrån. 5:30 står jag nere på gymmet och snörar på mig skorna. Jag kör styrka och kondition. 6:00 är jag glad, lugn och stolt över mig själv. 6:10  äter jag "second breakfast" och tid att landa innan jobbet.
 
Varför morgonträning? 
 
Flera anledningar, där fullbokad agenda bara är en av dem. Viktigast är sättet jag väljer att spendera dagens första timmar på. Tänk efter själv: vaknar du hellre upp och investerar tid och energi på dig själv eller på ditt jobb? I en stundom stressande och kravfylld vardag behöver vi dagligen påminna oss om prioriteringsordningen. Om det första du gör på dagen är att ta hand om och utveckla dig själv så kommer det påverka både kropp och själ i positiv riktning! Stressbekämpningen, stjälvförtroendet och livslusten får sig ett rejält uppswing av morgonträning! 
 
 
Frukost, Gymfobi, Självförtroende, god morgon, gymmet, klocka, livslust, morgon, morgonmänniska, morgonträning, second breakfast, stressbekämpning, tidig, vakna, wake up,

Kommentera

Publiceras ej