Jag är nu inne på dag 5 i the Ab Challenge. Eftersom jag vid start befann mig i ett tämligen otränat stadie känns det som att jag har goda förutsättningar för att testa konceptet. Innan jag gjorde dagens insats - betstående av 30 Sit Ups, 12 Crunches, 12 benlyft och 20s planka - konstaterade jag att jag hade träningsvärk sen dag 3 (dag 4 var vilodag). Först nu börjar jag känna att det är utmanande, men jag har lite kvar att ge innan jag karvar på gränsen till det outhärdliga. Det gäller att fokusera på en dag i taget och inte stirra sig blind på vad som krävs dag 30: 125 Sit Ups, 200 Crunches, 65 benlyft och 120s planka. Jag tänker redan nu på hur lång tid det måste ta. Själv envisas jag ju med att göra sidoplankor också... (ja, jag vet... skyll mig själv!) Min förhoppning är att man ska kunna spela luffarchack på min mage sen.
ab challenge, magrutor, plankan,

Kommentera

Publiceras ej