Webbdesign... en hel värld öppnar sig för mig varje gång jag träffar Lena som tagit på sig att utforma min hemsida såväl som min nya logga... Idag satt vi på ett trevligt lunchmöte, som drog ut på tiden och höll på att bli ett lunch-och-middagsmöte! 
 
 
 
Café Prinsens bord bombarderades med diverse lappar, visitkort, tidningar, paddor, telefoner och datorer - allt för att skapa inspiration och mötas över idéer!
 
Lena är verkligen en skapande varelse som har hittat sin nisch i kreativitetens oändlighet. Hon riktar in sig på teknik och känslor och har förklarat för mig att dessa två i dag ofta är sorgligt separerade, vilket utgör en onödig begränsning. Om dessa två "antagonister" istället samverkar kan vi få ut ett innovativt gränsöverskridande resultat som talar till flera sidor hos oss! Ganska spännande, tänker jag... våra hjärnhalvor är i mångt och mycket varandras motsatser, men när de samverkar uträttar de underverk! Utmaningen för Lena blir att förmedla sitt budskap till sin otekniske uppdragsgivare som har svårt att fatta galoppen så länge det inte rör sig om hjärnhalvor... 
 
 
"Sidan ska bjuda in till en kopp te bland mysljus"... säger Lena hoppfullt till mig och jag ser ut som ett levande frågetecken. "Du är ju så bra på att inreda så att det känns varmt och ombonat" fortsätter hon. "Tänk att du ska inreda hemsidan så att man känner samma sak när man surfar in på den!"
 
Jag känner att poletten trillar ner och börjar fundera på hur jag ska sy drapperier till hemsidan... Det är verkligen tur att Lena hjälper mig med det här! Det är ännu mer tur att hon har oändligt tålamod. Jag misstänker att jag framstår lite som mina föräldrar gjorde när jag försökte lära dem hur man startar datorn! 
 
[lecture.jpg]
 
Lenas blogg hittar du här! Ett stort tack till dig Lena (jag kommer tvinga dig att läsa det här inlägget...) för att du hjälper en vän i nöd! 
 
Och ett hjärtligt tack till dig som läser min blogg! Jag blir så stolt och glad när jag kollar på statistiken. Vill du veta mer om min verksamhet eller komma på en kostnadsfri informationsträff där jag berättar hur jag kan hjälpa dig? Då är du varmt välkommen att kontakta mig enligt uppgifterna nedan. Skicka din mejladress till mig och meddela att du vill få nyheter och erbjudanden så lägger jag till dig i utskickslistan! 
 
Ha det gott!!!
 
Brainstorming, Din Utveckling, Förändring, Hjärnhalvor, Kreativitet, Lena, Logga, Logotyp, Marknadsföring, Teknik, Webbdesign,

Kommentera

Publiceras ej